De meerwaarde van een goede SEO copywriter

Tegenwoordig hecht Google veel meer waarde aan de inhoud van een tekst, dan aan een tekst die volgepropt is met zoektermen. Daarbij is het voor jou als lezer toch ook heel irritant om tien keer in één alinea hetzelfde woord te lezen? Hoe relevanter en waardevoller de tekst is, hoe langer de lezer blijft ‘plakken’. Een goede SEO-tekst herken je dus ook niet als een SEO-tekst. Maar wat doet een SEO-tekstschrijver precies en wat is de meerwaarde van het inschakelen van zo iemand?

Waardevolle teksten

Je wilt natuurlijk dat jouw verhaal door zoveel mogelijk mensen gelezen wordt, want wat jij te vertellen hebt is waardevol. Het is daarom slim om jouw tekst SEO-proof te (laten) schrijven. Geoptimaliseerde teksten zijn immers teksten die zo geschreven zijn, dat ze de vindbaarheid in Google bevorderen. Dit in tegenstelling tot niet-geoptimaliseerde teksten, die deze laatste, cruciale stap overslaan. Kijk maar eens op https://www.doublesmart.nl/copywriting/seo/ daar lees je ook wat een goede tekstschrijver doet en hoe dit in jouw voordeel werkt. SEO-teksten of niet, het is belangrijk dat de lezer altijd op de eerste plaats staat. Uiteindelijk schrijf je jouw tekst voor de betreffende doelgroep en niet voor Google. SEO-teksten zijn daarom waardevolle teksten, die relevant zijn voor de lezer en geoptimaliseerd voor belangrijke zoektermen.

Meerwaarde

Om terug te komen op de vraag “Wat is de meerwaarde van een SEO-tekstschrijver?”  Een SEO-tekstschrijver is natuurlijk in de eerste plaats een tekstschrijver of copywriter. Maar, het verschil met een ‘gewone’ tekstschrijver is dat een SEO-tekstschrijver verstand heeft van de werking van zoekmachines, zoals Google. Een SEO-tekstschrijver bespreekt van tevoren met de klant wat het doel van de tekst is en weet de juiste technieken toe te passen om dit doel te bereiken. De juiste zoektermen worden op logische plekken en op een creatieve manier in de tekst gebruikt, zodat het eindresultaat een lekker leesbare, waardevolle tekst is. Deze wordt goed gevonden in Google. 

Vlogger

Nog een manier om veel aandacht voor je site te generen is door middel van vloggen. Een vlogger is iemand die vanuit zijn thuissituatie video’s maken. Daarin vertellen ze hun publiek wat hen bezighoudt. Je kan het vergelijken met bloggen, maar dan door video’s te maken. Op die manier heeft elke vlogger zijn eigen identiteit en thema waar hij het over wil hebben. Niet alles wat er op vlogs verschijnt is even relevant of politiek correct. Maar er zijn zeker ook veel vloggers die inhoudelijk sterke vlogs maken en veel volgers hebben. Zo zie je er zijn veel manieren om aandacht te krijgen. En of je het nou zelf doet of uitbesteedt, zorg ervoor dat je je publiek boeit en jouw verhaal op de beste mogelijke manier vertelt. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *