Dit moet je weten over Google AdWords

Maak jij als ondernemer al gebruik van Google AdWords? Veel ondernemers hebben geen idee wat er voor voordelen mee te behalen zijn. Ondanks dat je er zelf wellicht geen kennis van hebt, is het wel een goed idee om te bekijken welke specialisten hier een specialisatie in hebben. Je kunt jouw winsten namelijk aanzienlijk laten groeien. Een van de specialisten waar jij een samenwerking mee aan kunt gaan is GMU Online. Maar wat houdt Google AdWords eigenlijk in en wat kun je er daadwerkelijk mee bereiken? Onderstaande informatie geeft jou hier meer inzicht in. 

Met Google AdWords adverteren bij actief zoeken 

Google AdWords is een programma van Google dat zich richt op advertenties. Met dit programma kun je namelijk advertentieteksten opstellen, waarbij je gaat bieden op woorden die gebruikers van de zoekmachine vaak gebruiken. Je adverteert daarbij alleen wanneer iemand op zoek is naar een product of dienst of meer informatie wilt krijgen. Het is hierdoor een interessante manier van adverteren dan wanneer je gebruik maakt van de traditionele wegen. Hier is iemand immers niet actief op zoek naar jouw producten, waardoor je geld verliest. 

Jij betaalt bij een klik 

Als je aan de slag gaat met Google AdWords, dan zullen de advertenties verschijnen boven de niet-betaalde zoekresultaten. Voor de gebruikers lijken het op de normale zoekresultaten, maar de zoekmachine kijkt hierbij ook naar de gebruiker zelf. Je kunt deze advertenties echter wel herkennen aan de groene melding ‘Adv.’, dat achter de link te vinden is. Zodra een gebruiker erop klikt, moet je als ondernemer een bepaald bedrag betalen. Hierdoor zit er ook weinig risico aan het adverteren verbonden. Als niemand op jouw advertentietekst klikt, krijg je immers ook geen rekening. Dit kan uiteindelijk wel een hogere winst opleveren. 

De beloning van de zoekmachine 

Bij Google AdWords draait alles om relevantie. Je moet daarom de juiste zoekwoorden instellen om een goed succes te hebben. Dit kan je ook uitbesteden aan een specialist die gecertificeerd Google Partner is. Als de advertentie relevant is voor het onderwerp zijn bezoekers ook sneller geneigd om erop te klikken. Jouw advertentie wordt daarom alleen aan de juiste doelgroep getoond. Andere mensen gaan de link niet te zien krijgen. Het programma zal jou daarom ook altijd belonen met lagere kosten als je goed presteert. Je zult daarom als ondernemer ook altijd een kwaliteitsscore zien en kunt op basis van deze score bekijken wat er nodig is om nog beter te kunnen scoren in de zoekmachine. 

De instellingen plaatsen voor een nog beter bereik 

Google AdWords brengt als grootste voordeel met zich mee dat de kosten en opbrengsten meetbaar zijn. Je weet hierdoor precies waar je aan toe bent. Je kunt de advertenties die niet presteren eenvoudig verwijderen, waardoor je hier niet meer kosten aan kwijt bent dan nodig. Ook kun je veel verschillende instellingen plaatsen. Zo kunnen bijvoorbeeld alleen mensen in jouw regio de advertentie zien of alleen mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Ook dit gaat uiteindelijk aanzienlijk in de kosten schelen en je kunt jouw winst aanzienlijk gaan vergroten met slechts kleine aanpassingen bij het programma.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *