Een goede telefoonservice kan het verschil maken

Een groot deel van klanttevredenheid bestaat uit hoe goed bereikbaar het bedrijf is. Een professionele customer service is een must bij klantbehoud, en het werven van nieuwe klanten. Ook helpt bereikbaarheid het verhogen van je merkwaarde. Bereikbaar zijn voor klanten kan ik verschillende vormen. Per mail, chat of telefonisch. Wanneer we kijken naar grote, succesvolle onderneming kunnen we de conclusie trekken dat het van belang is om op vaste uren telefonisch of via een chat bereikbaar te zijn. Bij kleinere bedrijven, zoals bij ZZP’ers vaak het geval is, kan het soms lastig zijn tijd vrij te maken om elk inkomend gesprek op te nemen, en vervolgens de tijd te nemen om dit gesprek zo compleet mogelijk af te ronden. Voor deze bedrijven kan het interessant zijn om de telefoondienst uit te besteden, ofwel een telefoonservice extern af te nemen. 

Hoe werkt het?

Een professionele telefoondienst afnemen kan bij Bizziphone in de vorm van verschillende pakketten. Tevens zit je niet vast aan een contract, maar is de dienst maandelijk opzegbaar. Er zijn verschillende pakketten mogelijk, aan de hand van hoeveel inkomende gesprekken je verwacht, of in de toekomst hebt gehad, kun je het juiste pakket kiezen. Bij het afnemen van een telefoonservice bij Bizziphone krijg je een vaste telefoniste, op deze manier lijkt het voor de klant alsof zij spreken met een vaste medewerker. Deze telefoniste heeft kennis van de onderneming en kan zo de klanten juist ter woord staan. Tevens kan de telefoniste gesprekken doorschakelen naar jou of een van je werknemers. Met een telefoniste die op vaste uren en dagen beschikbaar is zal er nooit telefonisch contact verloren gaan. Tevens krijg je van elk gesprek een rapport die per mail, en via het dashboard zichtbaar is. Zo blijf je op de hoogte van het telefonische contact wat wordt gehouden. 

Andere handige diensten

Buiten het afnemen van een telefoondienst kun je bij Bizziphone ook terecht wanneer je een hulp nodig hebt bij het inzetten van een live chat. Het hebben van een live chat op een website verhoogt de conversie tot wel 65%. Bezoekers kunnen met een vraag gelijk bij je terecht, wat je conversieratio dus ten goede komt. Tevens zijn mensen minder snel geneigd bij een concurrent te kijken. Naast het afnemen van live chat beheer, kan het voor sommige bedrijven zoals kapperszaken interessant zijn om agenda handelingen uit te laten voeren door de telefoniste. Het inplannen, wijzigen of annuleren van afspraken kan enorm veel tijd in beslag nemen. Wanneer er, bijvoorbeeld bij een kapperszaak, geen specifiek persoon is aangewezen hiervoor resulteert dit vaak in minder aandacht voor de klant op dat moment. De klant in de stoel moet wachten, wat tot onvrede leidt. Of de telefoon wordt niet beantwoord, wat tot onvrede leidt bij een toekomstige (of huidige) klant. 

Kortom: het uitbesteden van je telefoondienst of andere contact gerelateerde diensten kan in veel gevallen een ontzettend goede keuze zijn. Benieuwd of het iets is voor jouw zaak? Bij Bizziphone heb je de mogelijkheid om 30 dagen gratis een dienst te proberen.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *