Een linkbuilding strategie: zo pak je dat aan

Een linkbuilding strategie: zo pak je dat aan

11 augustus 2020 Uit Door Redactie

Wist je dat een mooie website totaal geen nut heeft als je niet te vinden bent op het internet? Een goede vindbaarheid zorgt ervoor dat mensen je website en dus je product of dienst tegenkomen. Als dat niet gebeurt, dan heb je er niets aan. Een goede linkbuilding strategie is daarom onmisbaar.

linkbuilding strategie

Wat is linkbuilding?

Stel je eens voor: een reclamebord midden in de Sahara, daar heb je toch ook niets aan? Hetzelfde geldt voor het internet. Een website ofwel reclame van je bedrijf die compleet onvindbaar is voor websurfers, is compleet overbodig. Daarom wil je zorgen dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google verschijnt. Je wil het liefste in de eerste drie tot vijf resultaten staan op z’n minst. Daar klikken de meeste mensen op. Maar weinig mensen kijken verder dan dat. Maar hoe kom je nou op die plek terecht? Nou, met links plaatsen.

linkbuilding strategie

Waar moet je links plaatsen?

Een goede linkbuilding strategie bestaat uit drie soorten links: interne links, binnen jouw website. Deze links helpen mensen makkelijker navigeren. Je plaatst bijvoorbeeld een link naar een contactformulier waarmee mensen je kunnen mailen of je verwijst door naar je portfolio. Daarnaast moet je links plaatsen naar andere websites voor meer informatie. Bijvoorbeeld omdat je een bepaalde term uit wil leggen. De laatste en belangrijkste zijn de backlinks. Dat zijn links vanaf andere websites naar jouw website toe. Zonder deze links heb je geen sterke linkbuilding strategie. Je hebt ze dus echt nodig.