Lead Generation: De hoe en wat!

Lead Generation: De hoe en wat!

31 augustus 2020 Uit Door Redactie

Leads genereren. Wie wilt dat niet? Een lead is niet direct een klant of een potentiële klant maar meer een aanwijzing dat iemand (consument of bedrijf) interesse heeft in jouw product of dienst. Lead Generation vind dus niet alleen plaats binnen de B2B of B2C en is hierdoor enorm breed inzetbaar. Over heel de wereld worden er altijd weer nieuwe lead mogelijkheden bedacht waardoor je een aanwas van, hopelijk, nieuwe klanten gaat krijgen. Wil je hier meer over weten? Lees dan gerust even door.

B2B Lead generation

De term B2B hoeven we je vast niet meer uit te leggen maar doen het toch. Dit staat voor Business to Business Dat wilt zeggen diensten of producten als bedrijf afnemen of leveren aan andere bedrijven. Zeker binnen de B2B heb je vaak te maken met grote potentiële leads die je graag wilt opvolgen. Maar voordat je ze kan opvolgen moet je ze eerst genereren. Daar zijn veel verschillende mogelijkheden voor. Je kan hierbij denken aan de volgende lead generation mogelijkheden:

Buyers Journey: De route die de koper volgt om uiteindelijk een product of dienst af te nemen. Dit is vanaf het eerste moment dat ze in aanraking komen met het product of dienst tot en met de daadwerkelijke aankoop en in veel gevallen ook de aftersales. Voor ieder product- of dienstsoort legt iemand een andere route af. Bij het kopen van een auto denk je langer na dan wanneer je kiest voor een bepaalde soort hagelslag in de supermarkt.

Social Media: Social Media is een perfect medium om jouw potentiële klanten te benaderen. Maar ook door voor het eerst in aanraking te komen met elkaar. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor social media adverteren om mensen te bereiken die jou nog niet kennen. Hierdoor boor je een hele nieuwe doelgroep aan. Ideaal voor als je merkbekendheid wilt creëren maar ook je sales wilt laten stijgen.