Meer vraag, trouwe fans en bedrijfsgroei op Facebook

Wat is Facebook marketing?

Zoals de naam al doet vermoeden, is Facebook marketing een marketingstrategie die primair betrekking heeft op het sociale netwerk Facebook. B2B- en B2C-marketeers richten zich op het bouwen van een zo actief mogelijke community en het delen van hun inhoud.

Facebook is duidelijk niet nieuw. En om te zeggen dat de meeste bedrijven (of het nu in de  B2B- of B2C-sector is) enorm profiteren van een aanwezigheid op Facebook, zou een understatement zijn.

Er is echter veel veranderd sinds Facebook marketing voor het eerst verscheen in zakelijke marketingmixen. Het grootste sociale netwerk ter wereld kan tegenwoordig dingen doen waar de meesten van ons 10 jaar geleden niet eens van hadden durven dromen: video’s van 360 graden hosten, producten verkopen via een chatbot of het gebruiken als de belangrijkste nieuwsbron voor bijna tweederde van de VS. bevolking alle sociale netwerken handelen.

Hoe werkt Facebook voor bedrijven?

Bedrijfspagina ‘s zijn de spil voor bedrijven als het gaat om toegang tot de massa’s gebruikers van Facebook. Zo’n Facebookpagina is een publieke verschijning die te vergelijken is met een persoonlijk profiel. Maar fans hebben de mogelijkheid hier om “als” bedrijven, merken, beroemdheden, goede doelen of organisaties.  Fans ontvangen inhoudsmeldingen van bedrijfspagina’s in hun nieuwsfeed en bedrijven kunnen de bekendheid van hun merken vergroten, advertenties plaatsen en volgen, gegevens over de doelgroep verzamelen en chatten met gebruikers die om informatie of klantenservice vragen.

Hoe het succes of falen van een bedrijfspagina op Facebook marketing wordt gedefinieerd, hangt voornamelijk af van de doelstellingen van het bedrijf. De focus kan liggen op het introduceren van nieuwe producten, het vergroten van de naamsbekendheid, het verhogen van de verkoop of het binnenhalen van nieuwe leads. Maar één ding geldt in ieder geval: een bedrijfswebsite heeft ” likes ” of “like” informatie nodig. Door een pagina te ‘liken’, abonneren gebruikers zich op bedrijfsnieuws voor hun eigen nieuwsfeed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *