Webshop? Zo zorg je dat klanten terugkomen!

terugkerende klanten webshop

Heb jij een eigen webshop? En is het je droom om voldoende inkomen te genereren met deze webshop zodat je niet meer voor een werkgever hoeft te werken? Dan is het tijd om ervoor te zorgen dat klanten terugkomen in jouw webshop. Hoe je dat doet? Dat leggen we graag uit in deze blogs. 

Val op met (duurzame) verpakking

In een fysieke winkel kun je met een glimlach en goede service zorgen voor een goede klantentevredenheid. Met een webshop is dit een stuk lastiger. Daarom is het zaak om ervoor te zorgen dat de klant op positieve manier een verrassing krijgt. Dit door bijvoorbeeld voor een unieke duurzame verpakking te zorgen. Veel pakketjes in Nederland worden verstuurd in een neutrale (saaie) doos. Terwijl er heel wat mogelijk is op het gebied van verpakkingen! Neem een voorbeeld aan Coolblue en Bol.com en zie hoe zij dit doen. Zij vallen op met hun verpakkingen. En dat is slim. Kijk maar eens hoe vaak je een pakket van Coolblue ziet liggen bij een afhaalpunt (bijvoorbeeld in supermarkt). Gratis reclame! 

Nieuwsbrief met kortingscode 

Wil je de bezoeker triggeren om vaker terug te komen? Probeer de bezoeker te verleiden om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Met een kleine incentive is dit vaak makkelijk te bereiken. Geef bijvoorbeeld aan dat de bezoeker bij inschrijving van de nieuwsbrief een kortingscode ontvangt. 

Maak gebruik van remarketing

Ken je het principe van remarketing? Door via Google Ads te adverteren, kun je Google Remarketing inzetten. Als de klant eenmaal op jouw website geweest is, krijgen ze banners op andere websites te zien. Bijvoorbeeld wanneer zij zich op Buienradar, nu.nl of een andere website bevinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *